Što određuje to da li ćemo imati uspješan ili neuspješan život !?


Uspjeh i neuspjeh dolaze iznutra, oni su odraz naših uvjerenja i ljubavi prema sebi. Nitko drugi ne može biti kriv zbog našega eventualnog neuspjeha, uvijek smo mi ti koji dopustimo da nas netko ili nešto zaustavi.
Neuspjeh sam po sebi nije neuspjeh, to je samo prilika za novi početak. Kada promijenimo pogled na život i budemo sposobni podnositi 'neuspjeh' sa smijehom, shvaćajući da nam svaki naš neuspjeh otvara nove mogućnosti te nas utvrđuje u iskustvu, tada ćemo spoznati da je sve u našemu životu uspjeh.
Mi smo ti koji svojim podsvjesnim uvjerenjima i sumnjama zaustavljamo sami sebe u vlastitome uspjehu, naši negativni stavovi prema životu guraju nas u negativne životne situacije, naša sumnjičavost, zavist, potreba za kritiziranjem a najviše od svega naš strah od toga što drugi misle o nama.
Onaj tko tuđim mišljenima predodaje previše pažnje nikada se neće moći u potpunosti otvoriti životu, jer svaka njegova želja će biti sputana već u samome začetku, pojavom straha od toga kako će okolina reagirati na ono što želi prezentirati i pretočiti u stvarnost. To je jedan od najvećih podsvjesnih obrazaca čovjeka u današnjem dobu, gdje se prevelika pažnja posvećuje onome što nas okružuje a premalo onome što je u nama, zanemarujući činjenicu da to što je u nama jeste zapravo sve što imamo.
Uspjeh i neuspjeh u izvornom obliku kreacije zapravo niti ne postoje, to je isključivo naš dodatak, baš kao i mnogi drugi umni koncepti kojima smo se ograničili. Sva naša nutarnja ograničenja su plod manjka samopouzdanja, a manjak samopouzdanja je plod strahova koji su nam usađeni dok smo bili djeca, jer strah je oduvijek ostavljao dublje impresije u našemu životu nego li to čini sreća.
Od sreće nitko ne bježi niti se od nje itko skriva, baš naprotiv ona je uvijek dobrodošla u naše živote. Nije li tako !? To nam govori da pred srećom ne moramo ništa glumiti, već jednostavno moramo biti to što jesmo ako želimo biti sretni, jer sreća je autentična pa stoga i mi moramo biti autentični kako bi mogli u njoj prebivati.
S druge strane, strah je nešto što ne želimo u svome životu, zbog toga se sakrivamo i glumimo razne uloge misleći kako ćemo se na taj način sakriti od vlastitih strahova. No mi zapravo ne vidimo da na taj način zatvaramo vrata sreći i ne puštamo ju u naše živote, jer kao što rekoh da bi bili sretni moramo biti autentični, oslobođeni od potrebe da glumimo samo kako bi zadovoljili određene kriterije.
Treba biti iskren prema sebi i priznati si da je naš karakter uglavnom izgrađen na sakrivanju onoga što mi zapravo jesmo, u suprotnom naši životi bi bili ispunjeni ljubavlju, srećom, zdravljem, bogatstvom, slobodom, mirom i spokojom našega bića. Jer to su uistinu prave kvalitete života, sve ono suprotno tomu je rezultat ljudskoga djelovanja koje je uzrokovano strahom.
Promjena načina na koji razmišljamo dovesti će nas do velikih promjena u našim životima, to je činjenica koju osobno mogu potvrditi iz svoga vlastitoga iskustva. Onoga trenutka kada sam svjesno odlučio da krenem mijenjati obrasce svoga razmišljanja, moj život se počeo temeljito mijenjati. Danas je moj život nešto sasvim drugačije nego je bio prije samo godinu dana, promjena se događa tako brzo da ju doslovno mogu promatrati u svojoj svakodnevnici.
Najljepše od svega je sloboda koja se pojavljuje u nama svaki puta kada se oslobodimo jednog od naših podsvjesnih strahova, to je nešto što je nemoguće opisati riječima. Svaki puta kada se oslobodimo jednoga od podsvjesnih strahova, u naše živote ulaze sve one mogućnosti koje su nam do toga trenutka, zbog prisustva toga straha, bile blokirane.
Sve ono što vam se u ovome trenutku čini nemogućim i nedostižnim, postati će vam dostupno u onome trenutku kada se oslobodite straha koji vam nameće to uvjerenje kako vi niste dovoljno sposobni da to postignete. To vam uvijek mora biti jasno - sve nemogućnosti i ograničenja su samo plod naših strahova i manjka samopouzdanja.
Već sam mnogo puta pisao o tome i još mnogo puta ću pisati, jer znam koliko puta sam ja osobno morao čuti ovu istinu kako bi spoznaja koju imam sada postala moje iskustvo. Zaista, promjeniti svoje navike koje su dio nas dugi niz godina nije nimalo lako, a opet nije niti teško, ovisno o tome na kojem mjestu prioriteta nam se nalaze naša istinska sloboda i sreća.
Ako želimo biti sretni, zdravi i uspješni u svim poljima naših života tada prije svega moramo početi voljeti sebe, moramo odbaciti negativne misli i loše navike poput strahova, kritiziranja, zabijanja noseva u tuđe živote, zavisti, ljubomore, ponosa i svih drugih plodova egoističnoga 'ja'.
Sve te osobine su znak da ne volimo sebe i svoj život, a čemu je razlog to što živimo nešto što nije autentično onome što mi zapravo jesmo. Često volim reći da je sve ono što smo oduvijek željeli u svome životu zapravo već oduvijek tu u nama, ali da bi nam postalo dostupno, prvo moramo pronaći sebe. To je misao koja mene gura u vlastitoj samospoznaji, misao koja mi dan za danom otvara vrata novih mogućnosti i potvrđuje mi da sam na dobrome putu.
Da je bilo lako, nije. U veoma kratkome vremenu morao sam se odreći skoro svih svojih životnih uvjerenja o sebi i životu općenito, što veoma lako može stvoriti prividan dojam kako se gubi tlo pod nogama. Kada dođete do te točke, ne odustajte, to je još samo jedan od igrokaza vašega podsvjesnog uma koji vas opet pokušava zaustaviti strahom, no također morate znati da vaš podsvjesni um djeluje tako jer vas želi zaštititi od 'neuspjeha' , on jednostavno ne zna drugačije, tako je isprogramiran.
No sada kada znate razlog tome, vi ste ti koji svojim svjesnim umom možete reprogramirati svoj podsvjesni um, putem introspekcije, autosugestije i kontemplacije o kojima sam već pisao te ću pisati opet u svojim sljedećim postovima.
Do tada, posvetite se sebi i promatrajte se, pokušajte detektirati što je moguće više strahova koje nosite u sebi, dajte si vremena i nemojte biti nestrpljivi sa sobom. Bitno je da krenete i da si za početak priznate da nosite strahove unutar sebe, strahove koji vas sputavaju u vašoj osobnoj sreći. Već nakon samog priznanja rezultati će postajati vidljivi, vaše samopouzdanje će rasti a sami time i vaša snaga i odlučnost u namjeri da promijenite svoje navike i oslobodite se svih strahova, te na taj način transformirate sve vaše 'neuspjehe' u uspjehe i obogatite svoj život u svakom mogućem smislu.

Namaste

Anđelko Katinić 




Primjedbe