Učitelj i učenik - susret Papajia i Moojia


Nakon što je, tada još mladi Anthony Paul Moo-Young, danas poznatiji kao Sri Mooji, pred indijskim guruom i mistikom Sri Papajiem izrazio svoj odnos sa Bogom i svoje osobno shvaćanje istoga, uslijedio je odgovor koji se na prvu nimalo nije dopao mladom tragatelju za istinom. No, kako se kasnije uspostavilo, upravo je taj odgovor bio presudan za ono što je uslijedilo u životu mladoga Moojia.

Evo što je Papaji rekao Moojiu !

Papaji;

Onaj koji je pod utjecajem ega, ne može u nikojem slučaju uspjeti u svojoj namjeri da se sjedini s Bogom. Čak niti Bog tu ne može pomoći !

Ako posjeduješ aroganciju (ego) u svome umu, tada tvoja predaja Bogu nije stvarna. Ti prvo moraš predati svoj ego, tek tada to je predaja. Tada, Bog kojega pronalaziš u sebi biva tvoj prijatelj, On ti se u potpunosti razotkriva. Ali ako ideš pred Boga sa egom, vas dvoje se ne možete susresti.

Kao što se rijeka sjedinjuje sa oceanom, tako i ti svoj ego moraš sjediniti sa Božanstvom i postati jedno s Njim. Tek tada to se može smatrati predajom!

Održavajući sebe kroz 'Ja' u smislu; 'ja' molim, 'ja' idem Bogu, 'ja' idem u Crkvu...udaljavaš sve to od sebe, tako da ti ni molitva, ni Bog, ni Crkva ne mogu pomoći. Kada se ideš predati Bogu, ukloni to 'ja' od sebe i tada ćeš vidjeti koliko blizu si cijelo vrijeme bio.

Dakle, kada moliš, kada sjediš, kada meditiraš..ne govori;  'ja' meditiram, 'ja' molim..vidiš, to 'ja' mora biti otklonjeno..

'Ja' znači tijelo, 'Ja' znači tijelo.. Kako tijelo može da vidi Božansko svijetlo !? Bivajući samo ovo tijelo i tražiti od Boga sreću i milost, jednostavno nije moguće.

Kada ideš da moliš, ne vodi 'ja' sa sobom, kada ideš na Satsang, ne vodi 'ja' sa sobom. Ako razumiješ ovo što ti govorim, prvo mi reci ovo; kada otkloniš 'ja', tko se tada moli i komu !?

Vidiš, uvijek je 'ja' onaj problematični; 'ja' patim, 'ja' umirem... Dakle, 'ja' je to što treba otpustiti, umjesto da tražimo Boga. Boga možemo pronaći svagdje, On je svukud oko nas, ali to možeš shvatiti tek kada 'ja' nestane.

Sve dok želiš da istodobno postoji pojavnost tebe kao 'ja' i pojavnost Boga, znaj to je nemoguće.


20.12.1993. Papaji i Mooji

Namaste

Pratite Vitae Est i na Facebook stranici



Primjedbe