Kako promijeniti 'postavke' svoga uma !?


Kada sam prije nekoliko godina prvi puta čuo da je za ostvarivanje sreće, zdravlja i bogatstva u životu potrebno promijeniti 'postavke uma', samo sam se cinično nasmijao, duboko uvjeren da ako bi bilo tako onda bih ja zasigurno trebao biti veoma sretan i veoma bogat - no ja to nisam bio.

Bilo je potrebno neko vrijeme da ova istina uistinu dopre do mene, tada nepokolebljivog skeptika koji je teško mogao vjerovati u išta, pa čak i u ono što mu se dogodilo. No duboko nezadovoljstvo sa samim sobom i životom tjeralo me je da tražim odgovore, dok sam u sebi nosio neobjašnjiv osjećaj da je izlaz iz te situacije negdje na dohvat ruke, no ja nikako nisam mogao da ga vidim.

Riječi 'promijeni postavke svoga uma' sve su jače odzvanjale u mojoj svijesti da jednostavno nisam moga da ih pustim, a naposljetku sam odlučio da proučim i tu filozofiju, jer zaista nisam imao što da izgubim, osim svoga dubokog skepticizma. I tako sam počeo da slušam online seminare i čitam razne tekstove na tu temu, našao sam literaturu zapaženih autora poput Dr. Josepha Murphya,  Napoleona Hilla i Earla Nightingalea te pomno pročitao ono što imaju za reći o našem osobnom utjecaju na sve ono što nam se događa u životu.

Moram reći da su me njihovi tekstovi tada usmijerili u pravome smjeru, no ipak ja sam i dalje bio veoma skeptičan po pitanju svega toga. Govorio sam sebi; toliko je dobrih i iskrenih ljudi koje poznaješ a koji se pate samo ne bi li zaradili da imaju kruha danas na stolu, da je ovo uistinu tako ti ljudi bi imali barem ono osnovno što uistinu zaslužuju.

I tako, nezadovoljan sa svim učenjima i filozofijama koje nađoh odlučio sam da pronađem odgovor unutar sebe. Jedini problem je bio taj što nisam imao pojma odakle da krenem, i tada ja sam shvatio kako uopće ne poznajem sebe. Istoga trenutka, samo od sebe postavilo mi se pitanje; 'kako može da bude sretan onaj koji niti sebe samog ne poznaje'!? Bio je to veliki udarac za moj ego tada, ali i veliki vjetar u leđa da idem dalje u otkrivanje sebe.

Počeo sam zatim da se povlačim u svoju Tišinu, ne bi li se u njoj mogao dublje promatrati i razotkrivati sve ono što bi moglo biti potencijalni uzrok mojih problema. I zaista, ulazeći dublje u sebe i razmatrajući sve svoje osobine; navike i uvjerenja - postalo mi je jasno kako ono što živim izvana jeste uistinu odraz onoga što nosim unutar sebe. Vjerujem da nije potrebno napominjati kako ovo nisam spoznao nakon dan ili dva, bile su potrebne četiri godine svakodnevne introspekcije ne bi li raspetljao one najčvršće čvorove sapletene od osobnih uvjerenja.

Promijeniti 'postavke' svoga uma znači upravo to; spoznati, osvijestiti i raspetljati sva svoja uvjerenja, koja su međusobno isprepletena i koja uistinu određuju životne situacije u kojima se nalazimo. Transformacija koja se dogodila unutar ali i izvan mene bila je , i još uvijek jeste, nepobitan dokaz koji je potvrđivao moje spoznaje.

Ono što sada sa sigurnošću znam jeste to da život ne daje ništa više ali i ništa manje od onoga što duboko u sebi od njega očekujemo. Znam da mnogi ovo ne žele čuti i da mnogi u ovo ne žele vjerovati, baš kao što ni sam nisam htio a niti mogao prije nekoliko godina. No evo, neka vam moje iskustvo bude primjer, a sve što ja mogu jeste da vam kažem; probajte, nemate što izgubiti.

Vjerujte mi, instant rješenja ne postoje ! Vašu sreću i ljepotu življenja, ne može vam vratiti nitko do vas samih, jer na kraju krajeva, vi sami ste si ju i oduzeli. I upravo je ovo prvo što trebate sebi priznati.

Kako promijeniti postavke uma: 

Rad na samome sebi je uvijek individualan, te se kao takav veoma teško može duplicirati, to jest teško je primjeniti potpuno isti princip na dvije različite osobe, prosto iz razloga jer se 'postavke uma' od osobe do osobe uvelike razlikuju. Ono što možete preuzeti od moga iskustva, i iskustava mnogih drugih, jesu samo smjernice koje će vas uputiti u smjeru kojime treba da ide vaša potraga. To je sve, ono dalje morate učiniti sami, neka vam to uvijek bude na pameti.

Postoje četiri elementa koja morate koristiti u introspekciji; iskrenost, volja, prihvaćanje i otpuštanje.

Iskrenost je temelj introspekcije bez kojega nije moguće prepoznati a zatim i prihvatiti sve ono nama nemilo što nosimo u sebi. Nitko nam ne može oduzeti tu sposobnost da budemo iskreni prema sebi, osim naravno bolesti. No ako smo zdravi, što hvala Bogu većina nas jesmo, tada su iskrenost ili neiskrenost uvijek stvar našega izbora, i to je nepobitna činjenica. Dakle. prvi korak je da odlučite, ne da pokušate, već da uistinu odlučite biti iskreni prema sebi. To vas nitko ne mora niti može naučiti kako, ako mislite drugačije tada ste opet neiskreni prema sebi. Budite sigurni u to ! Da bi bili iskreni prema sebi, čak nije niti potrebno da se povlačite u tišinu svoga bića, jer iskrenost je nešto što bi moralo biti prisutno u svakom aspektu našeg djelovanja. Stoga sve što je potrebno jeste to da iskreno sagledate svoju nutrinu; svoja uvjerenja, svoje navike, svoje strahove, svoje želje i svoja očekivanja.

Volja je energija koja određuje mnogo toga u našem životu, ona nas nosi dalje i puni nas željom za životom. Osoba koja je izgubila volju, slična je živom mrtvacu, a nažalost danas je teško pronaći ljude sa jakom voljom da djeluju ispravno. Za razliku od iskrenosti, volja je ipak nešto što od nas zahtijeva povlačenje u tišinu svoga bića ne bi li ju ponovno pronašli. Najbolji način da ojačate svoju volju jeste da kroz introspekciju i iskrenost vi pronađete sve ono što kod sebe volite i osvijestite si da je itekako vrijedno boriti se za te svoje kvalitete. Ako ste pak roditelj, onda bi vam vaša djeca trebala biti dovoljan izvor volje, jer zamislite samo što im možete priuštiti u slučaju da postanete osoba kakva želite postati. Zaista je mnogo načina da ojačamo svoju volju, sve što je potrebno jeste da budemo iskreni prema sebi.

Prihvaćanje je ključ transformacije. Ona osoba koja ne može prihvatiti činjenicu da je sama izvor svojih nezadovoljstava ne može promijeniti 'postavke svoga' uma. Takva osoba nažalost vječno ostaje zarobljena u svome unutrašnjem a zatim i u vanjskom siromaštvu. Zaista, čemu se opirati prihvaćanju !? Nije li svaka vaša greška učinjena iz neznanja, iz straha, iz krivih uvjerenja...čemu onda da okrivljujete sebe !? Prošlost neka ostane prošlosti, bitno je da je vaša sadašnjost čista i spremna da iznjedri predivnu budućnost, vama i vašim najmilijima. Odaberite radost umjesto samosažaljena, jer ono davno prevareno dijete koje boravi u vama je to zaslužilo. Pihvatite i idite dalje, to je jedini način da budete istinski živi.

Otpuštanje predstavlja novi početak, novu stranicu u vašem postojanju. Osoba koja je postala apsolutno iskrena prema sebi, koja je pronašla volju za ispravnim životom, osoba koja je prihvatila i na kraju otpustila svoj stari identitet ima mogućnost da već u ovome životu potpuno očisti svoju karmu i krene ispočetka, ne samo u životnom već i u kozmičkom smislu. Da li ste svjesni što to znači, dragi moji !? Niti jedan segment našeg ovozemaljskog identiteta nije vrijedan naše vezanosti, jer na kraju krajeva kad smrt pokuca, ništa od toga ne možemo ponijeti sa sobom. Stoga, što god da jeste, pustite i budite slobodni jer to je ono za što ste stvoreni.

Nadam se da će vam ovaj članak pomoći, barem u nekom smislu, i da će vas potaknuti da konačno upoznate i osjetite istinskoga sebe.


Namaste

Anđelko Katinić




Primjedbe