Roditeljstvo je najveći test naše Svjesnoti o životu - tekst za roditelje male djece i one koji će to tek postati...


Živimo u vremenu koje nam ostavlja jako malo vremena i prostora za nas i naše vrijeme za druženje sa bližnjima. Posao i sve ostale svakodnevne obaveze su nam postale toliko važne da smo ih često čak stavili i ispred vlastite djece i životnih partnera, priznali mi to sebi ili ne to je tako.

Ako nije tako zašto bi onda svoju djecu, nerijetko tek male bebe ostavljali u jaslicama ili na čuvanje nepoznatim ljudima koje još uz to moramo i platiti, zapitajte se malo nad time i razmislite koliko je to zapravo opravdano, i da li je uopće.

Jer vrijeme brzo prolazi i djeca rastu a izgubljeno vrijeme se više nemože povratiti, i mnogi roditelji znaju kasnije cijeli život žaliti jer nisu posvetili više vremena odgoju svoje djece u periodu kada je on bio najpotrebniji. Jer jednom kada djete usvoji svoja vlastita uvjerenja na osnovu onoga što je proživljavao u prvih sedam godina života, tada je to više teško promjeniti.

Mora nam biti jasno da svi mi učimo o životu na osnovu impresija koje smo doživjeli u ranom djetinstvu, u tom periodu se oblikuje naša osobnost od koje zavise naše sposobnosti djelovanja i razmišljanja u odrasloj dobi, većina ljudi u to ne vjeruje ali to je činjenica.

Svatko od nas si to može dokazati na vlastitom primjeru, ako smo u stanju da budemo dovoljno iskreni prema sebi. Ja sam recimo odrastao u radničkoj obitelji, otac je radio u metalnoj industriji a majka je bila kod kuće, domaćica koja je imala posla za najmanje pet osoba; djeca, kuća, životinje, bašta, okućnica i sve to kako to već biva na selu.

Za nas djecu se imalo najmnje vremena, ne zbog toga jer nas nisu voljeli nego jednostavno jer nisu znali drugacije, kao i većina nas danas, sve je to na isti kalup samo su obaveze recimo danas malo drugačije.

Dakle, odrastao sam cijeli svoj život gledajući roditelje kako teško rade i iako sam bio još dijete mogao sam da primjetim njihovu iscrpljenost i svakodnevnu borbu s nečim što si ja tada još nisam mogao objasniti.  Moj zaključak je tada bio da je sve to zbog novca, da roditelji toliko puno rade samo kako bi plaćali račune i da bi mi imali ono najpotrebnije.

Gledajući sve to u mojoj podsvjesti se stvorila averzija prema životu općenito, moj stav prema radu i novcu je bio isključivo negativan a rezultat toga je bio da dugi niz godina nisam mogao da uspostavim kontrolu nad svojim životom kada su u pitanju financije i sve što ide uz njih !

Koliko god da sam se trudio jednostavno nisam mogao napredovati u tom području svoga života i već sam mislio da se jednostavno moram pomiriti sa time da nisam dovoljno sposoban ili inteligentan da ikada i uspijem stabilizirati se kada su financije u pitanju.

Ali na svu sreću dogodie su se neke stvari u mome životu koje su promjenile moj način razmišljanja a samim time se i moj život promjenio iz temelja, jer sam shvatio da jedini razlog mojih problema je bio taj što sam cijeli život imao negativan pogleda na rad, novac i život općenito, a ono što mislimo to i jesmo.

No, da se ovaj članak nebi pretvorio u moju biografiju vratiti ću se na temu s kojom sam počeo i dati zaključak cijeloj ovoj priči.

Ono što sam htio reći je to da svi mi roditelji moramo imati na umu da je roditeljstvo naša najveća i najsvetija zadaća koju smo dobili u ovome životu, i da mi svojim djelovanjem i rječima gradimo osobnost naše djece koja nas gledaju iz dana u dan dok odrastaju.

O nama ovisi ja bih rekao barem 70% onoga što će oni nositi u svojoj podsvjesti kada budu odrasle osobe, a vjerujte mi podsvjesni um iako nama nevidljiv i nejasan je mnogo bitniji i snažniji od svjesnoga uma, jer svjesni um funkcionira isključivo po obrazcima koji su urezani u našu podsvjest, i to je tako sve do onoga trenutka kada osoba doživi 'prosvjetljenje' ili 'buđenje' te preuzme kontrolu nad svojim svjesnim umom a samim time i nad podsvjesnim.

U slučaju da se to ne dogodi ostajemo ciejli svoj život pod kontrolom podsvjesnog uma, šta znači da mi uopće i nemamo kontolu nad životom, u ovu grupu spada 90% popuacije stanovništva ove naše planete.

Svi naši strahovi, neodlučnost, uvjerenja i pogled na život općenito su rezultat sadržaja naše podsvjesti, te je zbog toga veoma bitno da barem mi koji smo danas svjesni toga učinimo sve da svojoj djeci usadimo slobodu, samopouzdanje i ljubav prema životu i svijetu kako bi sadržaj njihove podsvjesti bio takav da ih uzdiže kroz život a ne da ih sputava.

To je isključivo odgovornost nas roditelja, priznali mi to sebi ili ne, to je činjenica koja se nemože pobiti. Zbog toga razmislite svaki puta kada nešto govorite svojoj djeci, nedopustite si da djelujete u afektu pred njima jer oni sve to upijaju. Uvijek budite svjesni da vaši postupci grade njihov pogled na svijet i život općenito, posvetite im svu svoju ljubav i pažnju u dobi dok su još ovisni o vama.

Namaste

Anđelko Katinić

Pratite nas i na našoj Facebook stranici

Primjedbe