Buddha i Yashodhara

 


Kad je Siddhartha postao Buddha, probuđeni, prvo što je rekao svojim učenicima bilo je: ‘Idem vidjeti Yashodharu i razgovarati s njom.’
Ananda, njegov prvi učenik je bio jako uznemiren - rekao je: ‘Koja je svrha tvoga povratka u palaču i razgovora sa suprugom? Napustio si je, prošlo je evo dvanaest godina od toga. '
Ananda je bio pomalo uznemiren, jer kako Buddha, nevezani, može misliti o svojoj ženi? Ne očekuje se da Buddhe razmišljaju na taj način.
Kad su ostali otišli, Ananda je rekao Buddhi: 'Ovo nije dobro, što će ljudi misliti? '
Buddha se nasmijao; 'Što će ljudi misliti ? Zar da me to zaustavi da zahvalim onoj koja je platila najveću cijenu moga povratka k meni...
Želim joj izraziti svoju duboku zahvalnost i želim joj dati od ovoga što sam našao, jer ona je dala toliko mnogo. Dugujem joj barem to da se pojavim pred njom. '
Vratio se. Otišao je u palaču gdje je našao svoju ženu. Naravno, Yashodhara je bila duboko ranjenja. Jer čovjek kojemu je dala svoj život, jedne noći je otišao bez riječi, ostavivši nju i djete.
Rekla je Buddhi: ‘Zar mi nisi mogao vjerovati? Mogao si reći da želiš otići, a ja bih bila posljednja žena na svijetu koja bi te spriječila. Zar mi nisi mogao vjerovati ni toliko? ’Govorila je dok su suze navirale, suze koje su u sebi nosile dvanaest godina bijesa i tuge!
Pobjegao si poput lopova usred noći - odjednom, ne dajući mi ni tračka nade da ću te ikada ponovno vidjeti.
Buddha se ispričao i rekao: 'To je bilo djelovanje iz dubokog nerazumijevanja. Bio sam u neznanju, nisam bio svjestan. Ali sada sam svjestan i znam - zato sam se vratio.
Neizmjerno si mi pomogla. Zaboravi ono što je prošlo, jer zaista nema smisla razmišljati o ‘prolivenom mlijeku’. Pogledaj me! Dogodilo se nešto veliko, došao sam kući. Nakon što sam našao smisao, osjetio sam da je moja prva dužnost upravo prema Tebi: doći, prenijeti i podijeliti svoje iskustvo s Tobom, dublje nego sa bilo kime drugim. '
Bijes je nestao, bol je splasnua, Yashodhara je pogledala kroz suze. ‘Da, ovaj se čovjek silno promijenio.’ To nije bio isti čovjek kojeg je poznavala. To zasigurno nije bio isti čovjek, nikako; On je izgledao kao prozirna silueta, a Ona je mogla vidjeti auru, svjetlo oko njega.
Bio je tako miran i tako šutljiv; Njegovo prisustvo bilo je gotovo odsutno, a opet tako neopisivo prisutno.
Yashodhara ga je tada upitala; 'Reci mi samo jednu stvar', rekla je. ‘Što god da si postigao ... a vidim da jesi, što god to bilo. Ne znam što je to - samo mi reci jedno: nije li to bilo moguće postići ovdje u ovoj kući, pored mene i tvoga sina? ’
Buddha nije mogao reći ne, jer on je sada znao da je sve to bilo moguće postići ovdje u ovoj kući. Jer budući da prosvjetljenje nema nikakve veze sa šumom ili s gradom, s obitelji ili s ašramom - nema veze ni s jednim mjestom; ono se isključivo dostiže u unutarnjoj jezgri ljudskoga bića, ono je tako geografski dostupno bilo gdje.
Onda je Yashodhara, usprkos sebi, zaboravila svu bol i sav bjes - pala mu je pred noge i zatražila je da bude inicirana. Buddha joj je dao sve što je našao na svom putu samospoznaje, i tada je i ona mogla vidjeti svijet netaknutom percepcijom Duha.

Napomena; pozivam vas da budete aktivni dio ovoga bloga tako što ćete u komentarima postavljati pitanja vezana uz temu teksta, kako bi se pokretali dijalozi mežu nama u svrhu zajedničkog rasta u daljnim spoznajama. Pasivnost je jedna od naj podmuklijih bolesti modernoga čovjeka, ona ga najviše usporava u njegovom rastu... Hvala, i svako dobro vam želim :)

Primjedbe

Objavi komentar