Susret sa mirisnim Svecem - Dnevnik jednog Yogija


“Sve ima svoje doba, i svaki posao pod nebom svoje vrijeme."
Tada nisam znao tu mudrost, koja bi me utješila. Kad god bih odlazio od kuće, svuda bih tražio lice svog gurua koga mi je namijenila sudbina. Međutim, putevi nam se nisu ukrstili sve dok nisam završio srednju školu. Prošle su dvije godine od mog bjegstva na Himalaje sa Amarom, i velikog dana kada je u moj život ušao Jukteshvar. U međuvremenu, sreo sam veliki broj svetaca: “Sveca koji miriše”, Tigar-svamija, Nagendru Natha Bhadurija, Majstora Mahasaju i čuvenog Bengalskog naučnika Đagadisa Chandru Bozea.
Moj susret sa “mirisavim svecem”, bio je propraćen sa dva događaja, jednim skladnim i jednim smiješnim.
“Bog je jednostavan, sve ostalo je složeno. Ne tražite apsolutne vrijednosti u svijetu relativne prirode.”
Nježno sam primao te filozofske istine dok sam šuteći stajao u hramu pred slikom boginje Kali. Okrenuvši se, suočio sam se sa visokim čovjekom, čija je odjeća ukazivala na putujućeg Sadhua.
Nasmiješio sam mu se zahvalno:
 “Vi ste zaista prodrli u moje zbunjene misli. Zbrka dobrih i zlih aspekata prirode zbunjivala je i mudrije glave od moje!”
“Malo ih je koji su riješili tu tajnu! Dobro i zlo predstavljaju izazovnu zagonetku koju život postavlja svakoj generaciji, kao sfinga. Danas, kao nekada u doba Tebe, većina ljudi ne pokušava da je riješi, pa stoga plaćaju svojim životom. Tu i tamo uzdiže se poneka usamljena figura koja sve nadvisuje i ne priznaje poraz, a iza dualnosti maje prepoznaje jedinstvenu nedijeljivu istinu.”
“Gospodine, govorite vrlo ubjedljivo!”
“Dugo sam iskreno vježbao samoosmatranje, izrazito bolan pristup mudrosti. Bespoštedno samoispitivanje i neumorno posmatranje vlastitih misli, čoveku može da uzdrma i same temelje. To je ono što pretvara u prah i najsnažniji ego. Takva samoanaliza matematičkom nepogrešivošću stvara vidovnjake. Staza samoisticanja i težnja za priznanjima rađaju samoljublje i uvjerenje da se ima pravo na sopstveni način tumačenja Boga i svemira.”
“Pred takvom arogantnom originalnošću istina se, bez sumnje, ponizno povlači.” - Uživao sam urazgovoru.
Sadhu je nastavio: 
“Nije moguće nikome da shvati nijednu vječnu istinu, dok se ne oslobodi vlastitih želja i zahtjeva. Zatrpavan “šljakom” vjekovima, ljudski duh je prepun bezbrojnih odvratnih varki iz ovog sveta. U trenutku kada se po prvi put čovjek suoči sa svojim unutrašnjim neprijateljima, sve bitke na bojnim poljima svijeta postaju blijede i beznačajne. Nema smrtnih neprijatelja koji mogu da se savladaju jakom vojskom. Ti sveprisutni vojnici primitivne požude, naoružani suptilnim otrovnim oružjem, ne mirujući nikada, napadaju čak i u snu i žele sve da nas pobiju. Lakouman je onaj tko sahrani svoje ideale i preda se općoj sudbini. Ne možemo smatrati da je drugačiji od nemoćnih, glupih i vrijednih prezira.”
“Poštovani gospodine, zar nemate samilosti prema zavedenim masama?”
Mudrac je šutio neko vrijeme, zatim je indirektno odgovorio: 
“Nije uvijek lako voljeti nevidljivog Boga, koji je izvor svih vrlina, i vidljivog čoveka koji je očigledno bez i jedne vrline! Međutim promišljenost odgovara labirintu. Ubrzo unutrašnje istraživanje pokazuje jedinstvo svih ljudskih umova, naime, duboku srodnost sebičnih motiva. Barem u jednom smislu otkriva se pobratimstvo ljudi. Nakon tog poražavajućeg otkrića, slijedi užasavajuća poniznost, koja sazrijeva u samilost prema onima koji su još slijepi za iscjeljujuće duševne moći koje očekuju da budu istražene.”
“Gospodine, jesu li sveci iz svih vremena to osjećali prema jadima ovog svijeta?”
“Samo površni ljudi, shrvani uskogrudnom vlastitom patnjom, prestaju da suosjećaju s patnjama drugih.”
Strogo Sadhuovo lice se nasmiješilo.;
“Tko vježba poput oštrog skalpela samokritiku, svoje suosjećanje će produbiti prema svima, samilost će mu postati univerzalna i oslobodit će se zaglušujućih zahtjeva vlastitoga ega. Na takvom tlu cvijeta ljubav prema Bogu. čovek se konačno obraća Tvorcu, ako ne iz drugog razloga, onda da bi se sa zebnjom upitao: “Zašto, gospode, zašto?” Posramljujući udarci bola, dovesti će na kraju do prisustva beskonačnog, koje bi trebalo privlačiti i samom svojom ljepotom.”
U hramu boginje Kali u Kalkuti, gde sam došao da vidim njegovu čudesnu veličanstvenost, razgovarao sam sa mudracem. 
Odmahnuvši rukom, odbacio je nakićeno hramsko dostojanstvo;
“Cigle i malter ne pjevaju glasom koji može da se čuje, samo se ljudskoj pjesmi postojanja otvara naše srce.”
Otišli smo do prijatnog sunca na ulazu hrama. Gomile hodočasnika neprekidno su ulazile i izlazile. Mudrac me pogledao zamišljeno. 

“Mlad si. I Indija je mlada zemlja. Drevni Ršiji su položili neuništive temelje duhovnog života. Ovoj zemlji i danas su njihove izreke dovoljne, jer su još uvijek moderne i dorasle izazovima materijalizma. Njihove preporuke o disciplini i danas oblikuju Indiju. Milenijumima - više nego što zbunjeni naučnici mogu i da izračunaju - sumnjičavo vrijeme potvrđuje vrijednost Veda. Stoga, neka one budu tvoje nasljedstvo.”

Namaste

Odlomak iz knjige; Autobiografija jednoga Jogija - Swami Yogananda





Primjedbe