Bhagavad Gita u svakodnevnom životu - kako shvatiti poruku koju Bhagavad Gita nosi za svakoga od nas



Bhagavad Gita je po mnogima ljubiteljima drevne indijske mudrosti najdragocijenije djelo Veda, nastala na bojnom polju Kurukshetra (Kurukšetra) kao dijalog između Svevišnje Božanske osobe Sri Krsne i Njegovog bliskog prijatelja Arjune.

Svatko tko je pročitao Bhagavad Gitu složiti će se da niti u jednom drugom spisu čovječanstva nije tako detaljno izloženo znanje o prirodi čovjeka i njegova odnosa sa Bogom i sveukupnom kreacijom.

Bhagavad Gita je djelo od sedam stotina stihova koji nam pružaju jasan uvid u nauk o Samospoznaji, tako detaljan da onaj tko je u stanju da shvati ono što je Sri Krsna govorio Arjuni, može da shvati smisao života i svoje prisutnosti u njemu, te da postane apsolutno svjestan Sebe i svoga izvora, to jest Boga.

No nismo svi mi kadri da shvatimo i prihvatimo ono što piše u Bhagavad Giti, netko zbog krivoga uvida u život općenito, netko zbog neprihvaćanja bilo čega što se kosi sa religijom kojoj pripada a netko zbog toga jer odbija vjerovati u utjelovljenje Živoga Boga u obliku Sri Krsne.

Ono što moram napomenuti da Bhagavad Gitu kao niti jedan drugi Sveti Spis bilo koje religije ne možemo i ne smijemo shvaćati doslovno, i utvrđivati njihovu vjerodostojnost na način da logički pokušavamo ustanoviti kolika je vjerovatnost mogućnosti da se u ovome materijalnom svjetu zbilja mogu dogoditi takvi nevjerovatni događaji koji se spominju u ti Svetim Spisima.

Takav način shvaćanja Bhagavad Gite je apsolutno pogrešan iz razloga jer ono što piše u Giti se odnosi isključivo na Duhovnu sferu našega postojanja, te na takav način se treba i interpretirati.

Mudrost koju iznosi Bhagavat Gita je toliko opširna da je u biti po mome mišljenu nemoguće izvući sve poruke koje ovo Uzvišeno djelo upućuje čovječanstvu, stoga neću niti probavati a niti smatram da sam dovoljno kvalificiran da se upuštam u tako nešto.

Ono što želim je to da u ovome postu pokušam približiti značenje Bhagavad Gite svima onima koji su skeptični i zbog nekoga razloga ne mogu da prihvate istinitost i autentičnost ovog djela, jer i sam sam nekada bio takav.

Dakle, imajući na umu da je Bhagavad Gita djelo kojemu treba prići otvorenoga srca, neobraćajući pažnju na sve ono za što nam se čini kako se kosi sa svim prirodnim zakonima koje poznamo.

Na nama je da pokušamo izvući poruku koju Gita nudi svakome od nas osobno, jer ona to zapravo i čini. Njeno značenje je nemoguće svesti na jednu univerzalnu poruku, ono mora biti spoznato isključivo individualno.

Baš zbog toga i ova moja interpretacija je isključivo moja i nemora se nitko složiti s njome, ali se nadam da će poslužiti kao inspiracija svakome tko poželi otkriti poruku koju Gita ima za njega osobno.

Ono kako sam ja doživjeo bitku na Kurukshetri i dijalog između Sri Krsne i Arjune je to da je ta bitka zapravo bitka koja se i danas odvija u svakome od nas a dijalog između Krsne i Arjune je naš osobni dijalog sa svojim Višim 'Ja' to jest sa našom Svjesnošću koja je zapravo Božji Glas koji je prisutan u svakome od nas.

Arjuna je bio jedan od petero braće Pandava koji su kako bi povratili vladavinu nad svojim izgubljenim kraljevstvom morali se boriti protiv svojih rođaka iz loze Kaurava, što ja također uspoređujem sa bitkom koju svatko od nas vodi unutar sebe a koja se odvija između nas i naših navika koje nas udaljavaju od našega Jastva.

Kako bi pobjedili u toj bitci potrebno je prije svega da otkrijemo Arjunu u sebi koji predstavlja naše čiste osobine kao što su dobronamjernost, istinoljubljivost, hrabrost, poštenje i odlučnost, jer samo u tom slučaju možemo da čujemo Boga koji nam govori iz dubine našega bića, to jest Sri Krsnu koji je prisutan u svakome od nas.

Ja osobno sam prihvatio Bhagavad Gitu kao priču o svakome od nas, priču koja nam daje mogućnost da se opet prisjetimo svoga pravoga identiteta i vratimo se svome Izvoru to jest Bogu, u ovome slučaju Bog je predstavljen kao Sri Krsna što nekome tko je Krščanske ili Islamske vjeroispovjesti može biti neprihvatljivo kao i meni nekada.

No, treba imati na umu da je Bog svemoguć i sveprisutan i da mogućnost Njegovih inkarnacija je neograničena te se samim time trebamo zapitati otkuda nama pravo da ograničavamo Božju prisutnost isključivo na našu religiju i da svojatamo Boga kao da smo mi ti koji odlučuju i određuju mogućnosti Njegovoga djelovanja.

Moje mišljenje je da sa ovakvim shvaćanjem osoba može puno lakše da prihvati sve ono što nam Bhagavat Gita ali i sva ostala djela Vedskih mudrosti nude, a shvatiti i prihvatiti nauk koji se krije u Vedama je neophodno ukoliko osoba želi da u potpunosti spozna pravoga Sebe i na taj način se ponovno utemelji u svome pravome identitetu.

Namaste

Anđelko Katinić

Primjedbe